kellemesmasszazs.hu

Ha egy kellemes masszázsra vágyik!

kedd, 09 augusztus 2016 14:51

Amit a D vitaminról tudni érdemes

  • Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret növelése
  • Nyomtatás
  • E-mail
  • Megosztás

Bár a cikk írásakor javában süt a nap, ugyanakkor sajnos jó hangya módjára érdemes hamarabb felkészülni a téli időszakra. A D vitamin jelen időszakban majdnem, hogy természetesnek vehető, ugyanis a napsugárzás hatására a bőrben is keletkezik.

A D vitaminnak komoly szerepe van a csontképződésben. D vitamin hiány esetén nagyobb esély van csontritkulásra, ami viszont a legtöbb masszázsfajtánál ellenjavallatként van feltüntetve, szóval komoly problémát okozhat. Emellett izomgörcsöket, és gyenge immunrendszert okozhat hiánya.

 


Pótlása egyrészt egyszerű, ugyanakkor odafigyelést is igényel. Ugyanis ez a vitamin mesterségesen bejutatva túladagolható. Másrészt nyáron elég 30 percet napon töltenünk, illetve máj, tojás, tengeri halak, méz, élesztő, és csiperkegomba fogyasztásával is tudunk emelni d vitamin szintünkön. Télen kicsit árnyaltabb a helyzet, ugyanis nagy mennyiségben kellene bevinni ezen természetes anyagokat. Így télen maradnak a táplálék kiegészítők, illetve vitaminok.

A D vitamin túladagolásának jelei:

- Gyenge étvágy
- Hányinger
- Hányás
- Fokozott vizelet kiválasztás
- Gyengeség
- Idegesség
- Szomjúság

 

D vitamin szintünket vérvizsgálat segítségével tudjuk megállapítani. Mivel egyébként is érdemes ez ügyben orvosunkkal konzultálni, ezért legegyszerűbben háziorvosunk felkeresésével tudjuk megoldani eme kérdést.

Utoljára frissítve: kedd, 09 augusztus 2016 15:08